Najszybszy i najbardziej efektywny trening XXI wieku.
Idealny dla osób początkujących jak i zaawansowanych.
Zadzwoń i umów się dziś
Nasi Trenerzy

Zespół naszych trenerów to specjaliści w swoim fachu. Posiadane doświadczenie i wachlarz metod jakimi się posługują pozwala wybrać odpowiedni pakiet dla klienta w celu wymodelowania sylwetki oraz celnie diagnozować i leczyć pacjentów w przypadku rozmaitych schorzeń. Trening może być przeprowadzony zarówno przez Trenera Personalnego, jak i Fizjoterapeutę oraz Trenera Medycznego, w zależności od celu treningowego.

Każdy trener pracujący w Remplus RehaFit posiada specjalistyczne uprawnienia Trenera Treningu EMS. Jest możliwość wyboru prowadzenia przez Trenera Personalnego, Medycznego lub Fizjoterapeutę oraz zmiany trenera w trakcie programu treningowego.

Opinie - Trening EMS Poznań - Remplus RehaFit
49 zł
Trening próbny ems
Zapisz się
już dziś
Na czym polega trening EMS? więcej

W metodzie treningowej EMS stosuje się specjalny strój składający się z kamizelki, pasa biodrowego i opasek na uda oraz ramiona. Do wszystkich tych elementów przyczepione są elektrody, przez które podczas wykonywanych ćwiczeń przekazywane są impulsy elektryczne wspomagające pracę mózgu. Dzięki temu znajdujące się w mięśniach neurony są intensywniej stymulowane do pracy. Impulsy w poszczególnych częściach stroju są dopasowane do konkretnej grupy mięśniowej i absolutnie nie trzeba się ich bać, gdyż mają one takie same parametry, jak impulsy naturalnie wytwarzane przez nasz mózg i nie powodują bólu.

U osoby decydującej się na skorzystanie z tej metody przed treningiem przeprowadzany jest wywiad dotyczący jej kondycji i celów treningowych. Na podstawie uzyskanych w ten sposób danych trener decyduje, jakie ćwiczenia będą dla takiej osoby najlepsze. Zazwyczaj są to jednak bardzo podstawowe ćwiczenia, które są łatwe do wykonania i nie sprawiają nikomu większych trudności. A cały trening trwa nie więcej niż 20-30 minut.

Najważniejsze zalety treningu EMS więcej

Dla wielu osób ogromną zaletą treningów EMS jest to, iż trwają one stosunkowo krótko. Dodatkowo same ćwiczenia będące elementami planu treningowego są bardzo łatwe i wykonuje się je pod czujnym okiem trenera. Cały czas jesteśmy więc pod opieką profesjonalisty, który upewnia się, że technika wykonywania ćwiczeń jest poprawna, co minimalizuje ryzyko odniesienia jakichkolwiek kontuzji.

W związku z tym, że trening EMS intensyfikuje ilość skurczów mięśni, pozwala spalić znacznie więcej kalorii niż trening tradycyjny. Dlatego jeśli celem osoby ćwiczącej jest utrata wagi, pozytywne efekty jej działań mogą być widoczne nawet trzy razy szybciej. Ale redukcja tkanki tłuszczowej to nie jedyne zalety treningu z elektrostymulacją. W zależności od naszych celów już po kilku tygodniach regularnych treningów można też zauważyć lepszą wydolność fizyczną, większą wytrzymałość mięśni, poprawę wyglądu skóry, czy nawet zmniejszenie się bólu stawów.

Dla kogo jest trening EMS więcej

Trening elektrostymulacji mięśniowej jest stworzony dla osób, którzy chcą zadbać o kondycję fizyczną i zdrowie, a także poprawić swoją sylwetkę.

  • mężczyźni i kobiety poszukujący nowoczesnych rozwiązań w zakresie fitnessu i sportu,
  • osoby zabiegane, które nie mają czasu na wielogodzinne treningi na siłowni,
  • osoby stroniące od tradycyjnych form treningu, mające małe doświadczenie w zakresie wiedzy na temat ćwiczeń
  • sportowcy, dla których EMS będzie treningiem uzupełniającym,
  • osoby po kontuzjach i operacjach, np. ortopedycznych (będące w stałej opiece ortopedy/fizjoterapeuty)
  • osoby starsze borykające się z bólami kręgosłupa,
  • mamy, które chcą wrócić do formy sprzed ciąży (w stałej konsultacji z ginekologiem/fizjoterapeutą).

Można by tu wymieniać, jednak trening EMS musi być prowadzony z zasadą ,,safety first’’. Bezpieczeństwo to podstawa, dlatego jakiekolwiek przeciwwskazania wykluczają z uczestniczenia w treningu EMS

Zalety treningu EMS więcej
  • oszczędność czasu
  • utrata wagi
  • budowanie masy mięśniowej
  • eliminacja bólu pleców
  • poprawa kondycji
  • kształtowanie sylwetki
  • poprawa elastyczności skóry
  • niwelowanie cellulitu
  • szybszy powrót do sprawności po kontuzji
Jak się przygotować na swój pierwszy trening EMS? więcej

NIE STRESUJ SIĘ! Nawet jeśli nie jesteś typem sportowca to i tak sobie poradzisz.

Na trening EMS oprócz pozytywnego nastawienia weź ze sobą wodę i obuwie sportowe. Nic więcej nie będzie potrzebne, ponieważ do treningu EMS jest używana specjalna antybakteryjna bielizna Miha Bodytec, którą otrzymasz od trenera. Jeśli zdecydujesz się na któryś z naszych pakietów możesz zakupić bieliznę na własność.

Następnie przeprowadzamy szczegółowy wywiad, dzięki któremu się trochę poznamy i ocenimy Twój stan zdrowia, kondycję fizyczną, nawyki żywieniowe oraz ustalimy cele jakie chcesz osiągnąć.

Kolejny etap to dopasowanie całego sprzętu, czyli opasek i kamizelki z elektrodami tak, aby jak najbardziej przylegały do ciała. Jeśli wszystko się zgadza Ty zakładasz bieliznę treningową, a trener w tym czasie moczy elektrody czystą wodą, żeby wzmocnić przewodnictwo impulsów elektrycznych.

Trening rozpoczyna się od przyzwyczajenia do impulsów oraz nauki prawidłowych pozycji do ćwiczeń. Następnie przechodzimy do próbnego treningu EMS, który trwa 12 minut (jest on krótszy niż trening właściwy).

Ostatnim etapem jest RELAKSACJA czyli program mający na celu rozluźnić nasze mięśnie po treningu.

EMS antycellulitowo więcej

W treningu EMS tym pierwszym widocznym efektem jest ujędrnienie skóry i zmniejszenie cellulitu!

Cellulit to problem, z którym zmaga się wiele kobiet i młodych dziewcząt. Są to odkładające się warstwy tłuszczu, umiejscowione pod skórą, która jest przez nie „wypychana” i staje się nierówna. Powstają guzki i zgrubienia, które nie tylko nieestetycznie wyglądają, ale mogą również przysparzać ból.

W trakcie treningu EMS elektrostymulacji podlegają nie tylko mięśnie i tkanka tłuszczowa, ale także poszczególne warstwy skóry. Wpływa to na lepsze dotlenienie komórek w tkankach, ma to ogromne znaczenie w metabolizmie tkanki tłuszczowej, co pozwala na skuteczne pozbycie się cellulitu. Ponadto zwiększa się również produkcja kolagenu, którego zadaniem jest lepsze napięcie tkanki łącznej, budującej całą konstrukcję skóry.

EMS dla osób z problemem z postawą ciała więcej

Główną rolę odgrywają tutaj mięśnie głębokie (stabilizacyjne), czyli mięśnie posturalne – mięśnie grzbietu, mięśnie obręczy barkowej oraz mięśnie brzucha.

Dzięki treningowi EMS wszystkie te mięśnie są sukcesywnie wzmacniane co pozwala na utrzymanie ich w dobrej kondycji. Odpowiednio zadbane mięśnie posturalne są w stanie:

  • znacząco poprawić Twoją postawę ciała,
  • zniwelować asymetrie,
  • pozbyć się bólu,
  • odciążyć kręgosłup.

W związku z tym po treningu EMS:

  • pojawia się większa ruchomość w stawach międzykręgowych,
  • zwiększa się stabilność ciała,
  • zmniejszysz się ryzyko nabycia kontuzji.
Trening EMS to doskonałe wsparcie dla sportowców więcej

Jest szczególnie odpowiednie dla tych, których rodzaj sportu zależy od czasu reakcji i szybkości.

Badania przeprowadzane podczas 14 tygodni treningów EMS na zawodowych piłkarzach wykazały pozytywny wpływ na wyniki sportowe, a w szczególności na ich:

  • SIŁĘ
  • ZWINNOŚĆ
  • SZYBKOŚĆ KOPNIĘĆ

w porównaniu z grupą kontrolną treningu tradycyjnego, w której nie zaobserwowano żadnych znaczących zmian w wynikach.

W badaniu wykazano, że dwie dynamiczne sesje EMS całego ciała w połączeniu z 30 skokami do przysiadu (12 minut), równolegle do 6-7 treningów piłki nożnej w tygodniu i jednego meczu, są wystarczające do efektywnego zwiększenia maksymalnej siły, wydajności sprintu i skoku oraz możliwości kopania u profesjonalnych piłkarzy. Wyniki wskazują, że trening EMS całego ciała, jako nowy bodziec, może uzupełnić lub zmodyfikować tradycyjną strukturę treningu, a tym samym jest w stanie poprawić wyniki sportowe nawet u wysoko wytrenowanych zawodowców.

Filipovic, Andre. “Effects of a Whole-Body Electrostimulation Program on Strength, Sprinting, Jumping, and Kicking Capacity in Elite Soccer Players.” Journal of Sports Science and Medicine, 2016, pp. 639–648.

EMS jako uzupełnienie treningu siłowego oraz treningu cardio więcej

Jest to zupełnie nowy bodziec treningowy dla naszego organizmu. Dzięki czemu zaczniesz aktywować mięśnie, które trudno zaangażować w trackie standardowego treningu.

Podobnie jest z uzupełnieniem treningu cardio – dzięki specjalnemu programowi “przemiana materii” możemy rozwinąć naszą wydolność tlenową.

Pamiętaj tylko, aby zachować odpowiednią częstotliwość między jednostkami treningowymi

Najlepiej podczas konsultacji z trenerem lub fizjoterapeutom.

EMS dla osób po kontuzjach więcej

W trakcie treningu EMS wykonywane są proste ćwiczenia bazujące na napięciach izometrycznych mięśni, dzięki czemu nie przeciążasz stawów i nie potrzebujesz dodatkowego obciążenia.  Co więcej każde ćwiczenie, które sprawia pacjentowi problem, wzmaga ból czy jakąś niestabilność można zamienić innym, przy którym pacjentowi nie doskwierają żadne dolegliwości.

W treningu EMS są wykorzystywane prądy o podobnych częstotliwościach jakie wykorzystujemy również w fizykoterapii.

Mają one właściwości przeciwbólowe oraz pobudzają głębiej położone warstwy tkanek i mięśni, poprawiając ich ukrwienie, a co za tym idzie – ich odżywienie, prowadząc tym samym do ich szybszej regeneracji.

EMS dla osób starszych więcej

Dla wielu seniorów aktywność fizyczna jest koniecznością, szczególnie dla tych zmagających się z sarkopenią. Jest to choroba, która polega na niezamierzonej utracie masy mięśniowej, postępującej wraz z biegiem lat. Zaburzenia te mogą zwiększyć  ryzyko upadków i związane z nimi obrażenia.

Jakakolwiek aktywność fizyczna dedykowana jest również wśród osób starszych cierpiących na osteoporozę. Choroba przez, którą dochodzi do znacznego ubytku masy kostnej.  Dzięki regularnym ćwiczeniom zwiększa się gęstość kości, masa mięśniowa, a przez to zmniejsza się ryzyko urazów, w tym złamań i upadków.

Trening EMS jest w tej grupie wiekowej przede wszystkim formą rehabilitacji, sam na sam z fizjoterapeutą, który zadba o to aby trening był bezpieczny. EMS pozwala także prawidłowo zadbać o mięśnie i kości nie obciążając stawów.  Poprawia także propriocepcję  odpowiedzialną za równowagę oraz koordynację ruchową.

Jedyne akceptowalne wymówki do podjęcia się treningu EMS to przeciwwskazania, takie jak:

  • Epilepsja
  • Rozrusznik serca
  • Ciąża
  • Implanty medyczne
  • Ciężkie zaburzenia krwi
  • Przepuklina pachwinowa lub ściany jamy brzusznej
  • Gruźlica
  • Choroby nowotworowe
  • Miażdżyca w zaawansowanym stadium
  • Zaburzenia krążenia tętniczego krwi
  • Ciężkie choroby neurologiczne
  • Cukrzyca
  • Stany gorączkowe
  • Ostre zakażenia bakteryjne i wirusowe
  • Rożnego rodzaju rany, synu zapalne, oparzenia, egzemy w obszarze elektrod
EMS dla kobiety po ciąży więcej

W trakcie ciąży ciało kobiety się zmienia, nie tylko pod względem wzrostu masy ciała, czy utracie elastyczności skóry, ale także mięśnie brzucha oraz mięśnie dna miednicy ulegają dużemu rozciągnięciu.   Może to prowadzić do rozejścia kresy białej i problemów z nietrzymaniem moczu.

Trening EMS jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ w trakcie indywidualnego treningu z trenerem/fizjoterapeutą ćwiczymy wszystkie mięśnie naszego ciała, przede wszystkim te głębokie jak wcześniej wspomniane mięśnie brzucha, mięśnie dna miednicy, a także przepona oraz mięśnie przykręgosłupowe, które odpowiadają za postawę i stabilizację naszego ciała, która po ciąży jest zaburzona.

Zanim przystąpisz do treningu EMS to:

  • skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą
  • jeśli rodziłaś siłami natury to po 6 tygodniach od porodu możesz zapisać się na trening EMS, natomiast po cesarskim cięciu ten czas oczekiwania to minimum 12 tygodni
  • pamiętaj, że najpierw będziemy pracować nad prawidłową postawą i włączeniu osłabionych mięśni, a następnie skupimy się na sylwetce
  • w trakcie ciąży trening EMS jest zabroniony !
EMS w Terapii Post Covidowej więcej

eśli jesteś ozdrowieńcem, ale nadal borykasz się z powikłaniami po chorobie, typu zadyszka, szybsze bicie serca czy osłabienie, przyjdź na trening EMS i wróć do formy.

Trening EMS w terapii Post covidowej ma na celu:

  •  zwiększenie pojemności płuc,
  •  poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej,
  •  zwiększenie siły mięśniowej,

 powrót do formy sprzed choroby.

Dlaczego między jednym treningiem EMS, a drugim trzeba zachować minimum 4 dni przerwy? więcej

Główną przyczyną jest wydzielanie się w naszym organizmie kinazy kreatynowej. Czyli enzymu, który jest obecny m. in. w tkance mięśniowej poprzecznie prążkowanej. Innymi słowy jest to wyznacznik aktywności i przemęczenia naszych mięśni.

Wysoki poziom kinazy świadczy o tym, że trening wykonywany jest zbyt intensywnie, zbyt często lub zbyt długo jeśli chodzi o czas.

Norma kinazy kreatynowej u kobiet to 24-170 IU/l, a u mężczyzn: 24-195 IU/l.

W tradycyjnym treningu wzrasta ona do około 2000-3000 IU/l. Natomiast w treningu EMS jest to wynik ponad dwa razy większy niż trening tradycyjny.

Co nam to mówi..?

Dzięki temu dowiemy się w jakim stopniu trening EMS jest intensywny i jak wiele angażuje naszych mięśni w krótkim czasie.  Pokazuję  to również jak trening EMS może być niebezpieczny jeśli jest on nieodpowiednio stosowany.

EMS a bóle pleców więcej
W pracy spędzasz wiele godzin w pozycji siedzącej, przez co borykasz się z nawracającymi bólami kręgosłupa?

Nie ignoruj tego! Twoje plecy zdecydowanie potrzebują pomocy

Co ciekawe… Możesz ją znaleźć w treningu EMS

Niemiecki uniwersytet przeprowadził badania na 134 pacjentach z przewlekłymi bólami kręgosłupa, gdzie dowiedziono, że już po 6 sesjach treningów EMS jesteśmy w stanie zredukować bóle kręgosłupa do minimum.

88% osób ogólnie ZREDUKOWAŁO bóle pleców – w tym 29% całkowicie POZBYŁO się dolegliwości bólowych kręgosłupa.

Trening EMS Poznań

EMS (z ang. Electrical Muscle Stimulation) to rodzaj treningu wykonywanego z pomocą specjalnego sprzętu do elektrostymulacji mięśni. Dzięki niemu efekty wykonywanych ćwiczeń są lepsze i szybciej dostrzegalne, a sam trening jest znacznie prostszy i krótszy. Warto więc poznać tę niezwykłą metodę, która cieszy się rosnącą popularnością zarówno wśród sportowców, jak i osób amatorsko uprawiających sport.